Nedenfor ses de vanligste spørsmålene vi får angående flytting.

Hvis jeg flytter, hvilken informasjon trenger DE Nett?

Hvis du skal melde fra om flytting kan du fylle ut skjemaet lenger ned på siden eller sende en e-post til post@denett.no med følgende opplysninger:

  • dato for flytting
  • målernummer og målerstand på flyttedato
  • din nye fakturaadresseadresse
  • navn og telefonnummer på den som overtar abonnementet /evt huseier

Du kan også kontakte oss på tlf 96 00 31 41.

Kan jeg ta med meg fastprisavtalen min hvis jeg flytter?

Ulike strømleverandører kan ha ulike rutiner vedrørende dette. Vi anbefaler deg derfor å ta kontakt med din strømleverandør.

Må jeg ha navn på ny kunde som flytter inn når jeg flytter ut?

Når du flytter ut må vi ha navn og telefonnummer til den som overtar måleren, eventuelt huseieren. Hvis ikke noen skal overta, må vi stenge anlegget. Da trenger vi navn og telefonnummer til kontaktperson for å få tilgang til sikringsskapet. Vi har 5 virkedagers bestillingstid på å stenge av måler.

Hvorfor må jeg ha måleravlesning på utflyttingsdato?

Vi må ha måleravlesning når du overtar eller flytter fra et anlegg for å avregne tidligere kunde. Tidligere kunde vil da betale for forbruk frem til denne måleravlesningen og ny kunde starter sitt abonnement fra samme måleravlesning.

Jeg ønsker å bytte faktura/postadresse, hvordan går jeg fram?

Hvis du ønsker å bytte adresse må dette gjøres via kraftleverandøren din.

E-postadresse og telefonnummer kan du endre ved at du klikker deg inn på "Min side", deretter velger du "Mine opplysninger". Du kan også ringe oss på tlf 96 00 31 41.

Flytteskjema
Informasjon om kunde
Informasjon om målepunkt
Fyll inn feltene nedenfor hvis du har kunnskap om ny kunde på målepunktet
Annen informasjon angående abonnementet
* obligatorisk informasjon